Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
The free market has become the accepted model for the public sector. Politicians on all sides compete to spread the gospel. And so, in the UK and elsewhere, there's been massive investment in public sector 'improvement', 'customer choice' has been increased and new targets have been set and refined.But our experience is that things haven't changed much. This is because governments have invested in the wrong things. Belief in targets, incentives and inspection; belief in economies of scale and shared back-office services; belief in 'deliverology... these are all wrong-headed ideas and yet they have underpinned this government's attempts to reform the public sector.John Seddon here dissects the changes that have been made in a range of services, including housing benefits, social care and policing. His descriptions beggar belief, though they would be funnier if it wasn't our money that was being wasted.In place of the current mess, he advocates a Systems Thinking approach where individuals come first, waste is reduced and responsibility replaces blame. It's an approach that is proven, successful and relatively cheap - and one that governments around the world, and their advisers, need to adopt urgently.
Choose an application
Voor wie het begrip participatie vanuit verschillende wetenschappelijke invalshoeken wil bekijken, biedt deze uitgave een onmisbare eerste aanzet. Wat wordt precies bedoeld met het containerbegrip participatie? En wat niet? Wat moet die participatie precies opleveren: nieuwe inzichten en kennis voor beleid? Of meer sociaal kapitaal en vertrouwen? En is participatie middel of doel, vertrekpunt of aankomst? De verschillende academische brillen waarmee naar participatie gekeken wordt, maakt dit boek uniek. Een betere inzicht en begrip van elkaars brillen levert immers niet alleen vanuit academisch perspectief een meerwaarde op, maar is ook zinvol ten aanzien van de alledaagse interactie tussen burger en bestuur. Al te vaak blijkt dat de ene partij onvoldoende zicht heeft op het perspectief en de verwachtingen van de andere partij; met onbegrip en conflicten tot gevolg.Inhoudstafel1. Burgerparticipatie: een politicologisch perspectief 2. Juridische benadering van participatie 3. Participatie: een sociologische benadering 4. Participatie als concept binnen de revalidatiegeneeskunde 5. Het politiek-filosofische debat over participatie en representatie: van de historische bronnen naar het supranationale domein 6. Een beleidswetenschappelijk perspectief op maatschappelijke participatie 7. Een economische kijk op maatschappelijke participatie 8. Besluit - Een multidisciplinaire kijk op maatschappelijke participatie
participatie --- Community organization --- sociale participatie --- Policy --- Sociology --- Economics --- legislation and jurisprudence --- Consumer Participation --- JN 318 Political institutions and public administration (Europe) --- Academic collection --- #SBIB:35H501 --- #SBIB:324H50 --- #KVHB:Maatschappij --- Participatie --- Bestuur en samenleving: netwerken, inspraak, participatie, interactief beleid --- Politieke participatie en legitimiteit (referenda, directe democratie, publieke opinie...) --- Social participation --- Civil society --- Samenleving --- Beleid --- Participatiesamenleving --- Analyse --- Evaluatie --- Belgique
Choose an application
This book provides a timely and novel contribution to understanding and enhancing evidence use. It builds on and complements the popular and best-selling "What Works?: Evidence-based policy and practice in public services" (Davies, Nutley and Smith, Policy Press, 2000), by drawing together current knowledge about how research gets used and how this can be encouraged and improved. In particular, the authors explore various multidiscipliary frameworks for understanding the research use agenda; consider how research use and the impact of research can be assessed; summarise the empirical evidence from the education, health care, social care and criminal justice fields about how research is used and how this can be improved and draw out practical issues that need to be addressed if research is to have greater impact on public services. "Using evidence" is important reading for university and government researchers, research funding bodies, public service managers and professionals, and students of public policy and management. It will also prove an invaluable guide for anyone involved in the implementation of evidence-based policy and practice.
#SBIB:35H410 --- #SBIB:32H3 --- Beleidscyclus: algemene werken --- Politieke wetenschappen: inleidende werken, handboeken, methoden --- Political planning --- Public administration --- Social policy --- Methods in social research (general) --- Great Britain --- Beleid. --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- Evidence-Based Practice --- JN 318 Political institutions and public administration (Europe) --- Organisation and Administration --- Public Policy
Choose an application
De afgelopen jaren geraakte kwaliteitsmanagement steeds meer ingeburgerd bij lokale, provinciale, regionale en federale overheidsorganisaties. Zowel de vraag naar als het aanbod van kwaliteitsmodellen en -technieken is sterk gestegen. Dit boek wil een overzicht bieden van de binnen de publieke sector gangbare kwaliteitsmodellen en -technieken. Wat is de achtergrond ervan? Waarom kiest een organisatie voor een bepaald instrument? Wat leert wetenschappelijk onderzoek ons over modellen en technieken? Hoe kan een organisatie er zelf mee aan de slag? Theoretische informatie wordt in elk hoofdstuk geïllustreerd met interessante getuigenissen en praktijkervaringen. (bron: website Vandenbroele)
Public administration --- Organization theory --- Belgium --- Public Sector --- JN 318 Political institutions and public administration (Europe) --- Handbooks --- Total Quality Management --- Academic collection --- #SBIB:35H511 --- 098 Bedrijfskunde --- Overheidsmanagement --- Qualité Kwaliteitszorg --- Management public Overheidsmanagement --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Plaintes (administration) Klachtbehandeling (overheidsdiensten) --- Charte de l'utilisateur Handvest van de gebruiker --- management --- secteur public --- S20110030.JPG --- kwaliteitszorg --- Kwaliteit van het openbaar bestuur --- openbare sector --- 658.5 --- 098 Bedrijfskunde. --- Academic collection. --- Balanced scorecard Balanced scorecard. --- Charte de l'utilisateur Handvest van de gebruiker. --- Management public Overheidsmanagement. --- Overheidsmanagement. --- Plaintes (administration) Klachtbehandeling (overheidsdiensten). --- Qualité Kwaliteitszorg. --- management. --- Kwaliteit van het openbaar bestuur. --- 658.5. --- Openbare sector.
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|